Enschede-Losser

De afdeling Enschede –Losser van de KMTP heeft aan de Twentse Fuchsiaclub gevraagd om op deze site wat informatie te zetten over het houden en verzorgen van Fuchsia’s. Aan dat verzoek wilde de Fuchsiaclub graag voldoen.

Dit Fuchsiaproatke begint natuurlijk bij de Stekkenmarkt, die we elk jaar op de zaterdag voor Moederdag in de maand mei houden. Die datum kun je al vast jaarlijks in je agenda noteren!

En na die Stekkenmarkt sta je daar met je pasgekochte fuchsia’s. En wat nu? Hoe ga je ze dan onderhouden en verzorgen?

Ongetwijfeld heb je van de leden van de Twentse Fuchsiaclub die op de markt waren, goede adviezen gehad hoe met de planten om te gaan.

Misschien heb je er ook al planten bij die groot genoeg zijn om er stekken van te nemen.

Om wat meer te weten over de verzorging van de fuchsia’s komt er op de site nog een indeling waarop je snel kunt zoeken over wat je van de fuchsia’s wilt weten. Heb je een hele specifieke vraag over fuchsia’s of het kweken ervan, dan kun je die stellen aan de schrijver van het Fuchsiaproatke, Wim op den Dries van de Twentse Fuchsiaclub (wim.op.den.dries(at)home.nl).

We beginnen de volgende maand met het onderwerp: Het oppotten en verzorgen van de fuchsia’s.